Zintegrowana telefonia w CRM Bitrix24

Warto pomyśleć o korzyściach, jakie daje połączenie firmowej telefonii z funkcjonalnością systemu CRM. System Bitrix24 to Intranet, który łączy wiele narzędzi biznesowych, a jego istotną część stanowi moduł do zarządzania relacjami z klientami i kontrahentami firmy. Połączenie CRM z telefonią daje cały szereg korzyści wynikających z łatwości interakcji z klientami i kontrahentami, możliwości planowania i kontroli działań sprzedażowych, a także obniżenia kosztów połączeń telefonicznych.

Jak to działa ...

W praktyce Bitrix24 spełnia rolę automatycznej centralki telefonicznej; nadchodzące połączenia są identyfikowane i przekierowywane do osób odpowiedzialnych za danego klienta bądź sprawę. Każde połączenie przychodzące i wychodzące jest rejestrowane w module CRM, przypisane do historii komunikacji z konkretną osobą lub w związku z konkretną sprawą. Jeżeli istnieje potrzeba zapisywania rozmów głosowych, Bitrix24 umożliwia przechowywanie nagrań w formie plików dźwiękowych, przypisanych do konkretnego połączenia telefonicznego. Połączenia przychodzące z nieznanych numerów wywołują okno umożliwiające od razu wprowadzenie nowego kontaktu lub leada do bazy CRM.

Softphone i obsługa telefonii VoIP ze smartfona 

Bitrix24 udostępnia zintegrowany z modułem CRM softphone do obsługi połączeń telefonicznych VoIP, zarówno przez przeglądarkę internetową, aplikację desktop (Windows, Mac), a także za pośrednictwem aplikacji Android i iOS. Softphone pozwala operować funkcjami telefonii, posiada klawiaturę do wybierania numeru, funkcję kliknij-i-zadzwoń, automatyczne ponawianie wybierania numeru, progresywne wybieranie numerów (wersja beta), IVR - Interactive Voice Response (wersja beta).

Fakt, że softphone jest zintegrowany z funkcjonalnością CRM pozwala wygodnie i efektywnie nawiązywać połączenia telefoniczne i zarządzać połączeniami przychodzącymi; jeżeli połączenie nadchodzi od znanego numeru (przyporządkowanego do obiektu CRM) zostanie rozpoznane i przekierowane do właściwej osoby, która od razu uzyska dostęp do szczegółów sprawy i osoby powiązanej z nadchodzącym połączeniem. Menadżer sprzedaży może przeglądać historię kontaktów telefonicznych, a nawet odsłuchać ich nagrań. Moduł raportowania CRM pozwala badać aktywność sprzedażową i korelować ją z osiąganymi przez handlowców wynikami.

Jeżeli chciałbyś zintegrować usługi innych operatorów VoIP (softphone, PBX) z Bitrix24, możesz tego dokonać poprzez narzędzie Bitrix24 SIP Connector. 

Użytkownicy Bitrix24 z zainstalowaną na smartfonie aplikacją dla Android lub iOS mogą korzystać z Bitrix24.Softphone za jej pośrednictwem. Funkcja telefonowania jest łatwo dostępna poprzez użycie ikonki w komunikatorze aplikacji mobilnej. Podczas wykonywania połączenia tą drogą, korzystasz z planu taryfowego operatora VoIP, a jeżeli jesteś z dala od swojego komputera, połączenie nadchodzące odbierzesz również na swoim smartfonie.

Komunikacja telefoniczna wewnątrz firmy

Telefonia wykorzystywana w obrębie Intranetu Bitrix24 poprawia również znacząco procesy komunikowania się użytkowników systemu - przeważnie pracowników firmy, którzy mogą korzystać z wbudowanego komunikatora do prowadzenia czatu, rozmów video i głosowych, ale także telefonować do współpracowników na ich telefony komórkowe lub stacjonarne, na przykład, gdy ci są aktualnie niezalogowani w Bitrix24. Wystarczy kliknąć w ikonkę telefonu wyświetlaną w profilu użytkownika, aby wykonać do niego połączenie. Korzystając z komunikatora Bitrix24 również można wybrać, czy połączenie ma być realizowane przez Internet, czy też przez zintegrowaną telefonię VoIP.

Telefonowanie z modułu CRM

Lista kontaktowa może wyświetlać numery telefoniczne do twoich klientów i kontrahentów. Tuż obok numeru wyświetlana jest również ikonka telefonu inicjująca połączenie telefoniczne. Rozmowa może być w miarę potrzeby nagrana.

Rozmowa telefoniczna powoduje również wpis w komunikatorze Bitrix24. W sytuacji, gdy często wykonywane są połączenia do danej osoby nie ma konieczności wyszukiwania jej numeru w bazie CRM, a wystarczy skorzystać z listy ostatnio wykonanych telefonów.

Nagrane rozmowy telefoniczne przechowywane są w postaci plików dźwiękowych, które mogą zostać odsłuchane bez konieczności pobierania ich na komputer.