Promocja do 50% rabatu 22-30 czerwca

Dodaj komentarz

Formularz na stronie WWW w połączeniu z CRM Bitrix24

Formularz na stronie internetowej jest jedną z podstawowych form pozyskiwania zapytań handlowych dla firmy. CRM Bitrix24 wprowadził nowy zestaw funkcji, które pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać formularze jako źródło pozyskiwania leadów, a także do obsługi aktualnych klientów, pozyskiwania ofert pracy, rejestrowania klientów na różne wydarzenia, umawianie terminów wizyt, itd.

Korzystanie z formularzy internetowych do gromadzenia danych niesie ze sobą konieczność zorganizowania całego procesu tak, aby osiągnąć korzyści jak najmniejszym nakładem pracy. Planując działania zazwyczaj trzeba rozważyć:

  • Miejsce na stronie - musi istnieć odpowiednia strona na umieszczenie formularza
  • Konieczność posiadania kogoś z odpowiednimi umiejętnościami w naszym zespole, bądź też zlecenie prac związanych z zaprojektowaniem formularza na zewnętrz firmy
  • Opracowanie metod efektywnego procesowania napływających danych i wykorzystania ich do budowy bazy leadów (CRM)
  • W przypadku, gdy zapytanie stanowi konwersję podjętych działań marketingowych w Internecie, potrzebny jest sposób mierzenia tej konwersji (połączenie z Google Analitics może być dobrym rozwiązaniem).

Celem powstania formularza internetowego jest więc pozyskanie nowych leadów i kontaktów, a także dodatkowych informacji o już istniejących klientach do bazy CRM.

Firma Bitrix znacząco ułatwiła cały proces projektowania, umieszczania na stronie, a następnie obsługi spływających zapytań z formularzy, za pomocą dodatkowego modułu w CRM. Poniżej zamieszczam krótką instrukcję i zachęcam też do obejrzenia wideo na Youtube.

Prosty edytor formularzy.

Możesz zaprojektować własne pola, a także użyć pól połączonych z obiektami Twojej bazy CRM: leadami, kontaktami, firmami, dealami, ofertami i fakturami. Dodatkowo możesz umożliwić klientom wybór produktu z katalogu CRM, np. w przypadku określenia, jakiego produktu dotyczy zapytanie. Integracja z Google Analitics pozwoli badać konwersję (istnieje możliwość podania Google Analitics ID).

Możesz też określić wygląd swojego formularza: tło strony, różne kolory zakładek i tekstu, dostępne są też 3 różne gotowe szablony.

Wygenerowany zostanie publiczny link prowadzący do strony z formularzem, do umieszczenia w obrębie Twojej domeny.

Integracja formularzy z CRM.

Wysłanie zapytania / zgłoszenia przez formularz może spowodować założenie nowego obiektu w bazie CRM. Wkrótce będzie możliwość ustalenia kolejki osób odpowiedzialnych za opiekę nad leadem.

Istnieją 3 scenariusze użycia formularzy:

  • Prosty formularz
  • Formularz z polami zależnymi od ról
  • Formularz z opcją płatności online (klient może być przekierowany do strony płatności po wypełnieniu formularza):

Osadzenie formularza.

Skopiuj i wklej podany kod w odpowiednim miejscu na swojej stronie internetowej. Formularz jest gotowy do pracy!

Kategorie: 

Tagi: