Firma Bitrix, producent społecznościowego intranetu i programu CRM Bitrix24, zaprezentowała pakiet nowych funkcjonalności do swojego produktu, które będą dostępne jeszcze tej wiosny. Co warte jest odnotowania to fakt, że większość nowych opcji będzie dostępnych także dla użytkowników darmowej wersji Bitrix24.

Moduł Bitrix24 CRM

Najwięcej zmian w tej aktualizacji dotyczy modułu CRM. Użytkownicy systemu mogą spodziewać się nowatorskich narzędzi i nowego podejścia do prezentowania danych, jak również narzędzi do szybkiego odnajdowania i korelowania informacji oraz automatyzacji procesów. Bitrix24 CRM integruje się z wieloma innymi portalami i aplikacjami w celu stworzenia jednolitej platformy do bieżącej obsługi wszystkich nowoczesnych kanałów marketingowych i sprzedażowych firmy.

Bitrix wprowadza narzędzia do kontroli obciążenia kanałów komunikacji i jeszcze pełniejszej kontroli obsługi procesów sprzedażowych. Nowe widoki pozwalają na pierwszy rzut oka ocenić nakład pracy i efektywność poszczególnych handlowców, jak również ilość zrealizowanych i zaplanowanych działań sprzedażowych. Pozwala w prosty sposób zorientować się w liczbie zadań dla obiektów CRM na dany dzień, przeterminowanych i wykazać ile nowo założonych spraw handlowych nie ma żadnych aktywności zaplanowanych.

Jednym z interesujących usprawnień jest nowa, sprytna wyszukiwarka, która służy jednocześnie do filtrowania zasobów danych CRM oraz do wynajdowania określonych wpisów wedle frazy kluczowej. Wyszukiwarka umożliwia stosowanie kombinacji filtrów i fraz kluczowych, a same filtry mogą być przez użytkowników zapisywane i współdzielone.

Zarówno deale jak i leady mogą być przeglądane i opracowywane na nowym widoku kart Kanban. Ta sprawdzona metoda zarządzania procesem pozwala użytkownikowi łatwo zorientować się w aktualnych sprawach sprzedażowych i prostą techniką "'chwyć i upuść" zmieniać ich statusy. Na tablicy Kanban można też dodawać i odczytywać aktywności.

Wraz z nową wersją CRM, od firmy Bitrix otrzymujemy całkiem nowy widok profilu klienta i sprawy handlowej. Jest to w pełni intuicyjna karta prezentująca wszystkie powiązane dane, aktywności i elementy bazy CRM. Z tego miejsca można także dokonywać wszelkich potrzebnych zmian.

Dobry CRM wymaga narzędzi, które pomogą firmie zapanować nad dużą ilością informacji i zdarzeń pojawiających się każdego dnia, ale umożliwia także automatyzację czynności, aby odciążyć personel i upewnić się, że typowe zadania związane z obsługą handlową są zawsze realizowane na czas. Bitrix24 jest wyposażony w zaawansowany edytor procesów biznesowych, a z nową wersją portalu udostępnia również prosty w obsłudze konfigurator do automatyzacji zdarzeń powiązanych z obiektami typu lead i deal. Moduł automatyzacji opiera się na zestawie reguł i wyzwalaczy dla tych reguł, które pozwalają przenosić sprawę z etapu na etap w lejku sprzedaży, w zależności od zaistniałych zdarzeń (email, telefon, spotkanie, itp.), automatycznie zmieniać osobę odpowiedzialną, wysłać email, wiadomość SMS, uruchomić kampanię reklamową na facebooku, zastosować reguły warunkowe, regułę oczekiwania i kontroli.

Coraz większą popularnością cieszy się w Bitrix24 CRM funkcja Open Channels, konsolidująca komunikację z wielu kanałów jednocześnie. Niezależnie od tego, czy wiadomość nadchodzi z komunikatra Facebook, Skype, Viber, Telegram, Youtube, Bitrix24.Network, bądź innego ze zintegrowanych źródeł, może ona zostać w pełni obsłużona za pośrednictwem komunikatora Bitrix24, a zebrane informacje posłużyć do wprowadzenia wpisu w bazie CRM i założenia nowego leada.

Moduł Widget Bitrix24 pozwala skonfigurować własny widżet na stronę internetową, który jest doskonałą formą usprawnienia obsługi potencjalnych i istniejących klientów. Pozwala on połączyć różne formy komunikacji, takie jak czat, formularz kontaktowy, telefonię w jednej aplikacji dostępnej dla klientów na publicznej stronie internetowej. Po stronie zarządzania modułem można sterować kolejką przepływu spraw pomiędzy konsultantami i automatyzować odpowiedzi dla klientów.

Telefonia zintegrowana z modułem CRM jest jedną z najszybciej popularyzujących się funkcjonalności tego modułu. W nowej odsłonie została udostępniona funkcjonalność IVR (interaktywna odpowiedź głosowa), automatyczna transkrypcja prowadzonych rozmów, zarządzanie listami telemarketingowymi, a także aplikacje w sklepie Bitrix24 integrujące PBX 3CX oraz Asterisk z telefonią Bitrix24.

Badając opinie i potrzeby aktualnych użytkowników CRM, Bitrix zdecydował się zaproponować "odchudzoną" wersję modułu (CRM Lite) jako alternatywę dla tych firm, które nie prowadzą procesu sprzedażowego w rozumieniu tradycyjnym. W wersji Lite nie ma obiektów typu Lead, zostają one zastąpione w procesie sprzedaży przez Deal oraz Kontakt. W każdej chwili można przełączyć się między jedną i drugą wersją CRM.

Moduł Bitrix24 Zadania i Projekty

Zbioru ciekawych funkcji możemy się także spodziewać tej wiosny w module przeznaczonym do prowadzenia zadań i projektów. Przede wszystkim użytkownicy bedą mieli możliwość tworzenia zadań z wielu innych obiektów: z postów na tablicy, z konwersacji w na czacie, z przesłanego emaila, z Open Channels w powiązaniu z CRM i z innych zadań. Moduł Zadań został także wyposażony w nową, sprytną wyszukiwarkę.

Tablica Kanban ułatwia planowanie i prowadzenie projektów, a także pozwala na kreowanie własnego zestawu etapów procesu.

Pozostałe nowości od Bitrix24

Na uwagę zasługują nowatorskie narzędzia przedstawione przez firmę Bitrix w tej aktualizacji. Wśród nich odnajdziemy narzędzie do rozpoznawania twarzy, które zintegrowane z CRM pozawala ocenić ruch osób w placówce handlowej i rozpoznać ich płeć, wiek i rasę. Oceni także ilu klientów jest powracających, a ilu nowych i automatycznie będzie zapisywało te dane do bazy CRM. Narzędzie to nie narusza bezpieczeństwa danych osobowych.

Innym zastosowaniem Bitrix24 jest kontrola czasu pracy i również w tym module możemy odnaleźć ciekawą propozycję. Chodzi o nową aplikację, która pozwala rejestrować czas pracy jedynie na podstawie wizerunku (twarzy) pracownika. Opiera się na darmowej aplikacji Bitrix24 dla Androida, która może być używana na tablecie ustawionym w recepcji. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy bez stałego dostępu do stanowisk komputerowych mogą zameldować się na wejściu i wymeldować na wyjściu z pracy. Wszystkie te dane trafią do systemu zarządzania czasem pracy w Bitrix24.