Bitrix24.CRM rozwiązuje problem różnych procesów sprzedaży w firmie

Jeżeli posiadasz subskrypcję programu Bitrix24 przynajmniej w wersji Standard, możesz skorzystać z nowej funkcji modułu CRM, która rozwiązuje problem organizacji procesów sprzedaży w firmie, jeżeli te znacząco się od siebie różnią. Nowość polega na możliwości kreowania dodatkowych typów Deali, które mają swoje odwzorowanie w kolejnych rodzajach lejków sprzedaży.

Obrazując to przykładem załóżmy, że prowadzisz salon samochodowy z serwisem i sprzedażą części, a dodatkowo oferujesz ubezpieczenia komunikacyjne. Twoim problemem będzie to, jak właściwie odwzorować proces sprzedaży w CRM. Każda z tych działalności wymaga podejmowania różnych czynności, charakteryzuje się różnymi etapami sprzedaży, które nie będą w równym stopniu dotyczyły sprzedaży aut, co na przykład usług serwisowych.

Rozwiązaniem jest możliwość kreowania różnych procesów sprzedaży, bazujących na różnego rodzaju typach deali, z własnymi lejkami sprzedaży. Żeby przetestować i używać tej funkcji powinieneś posiadać plan Bitrix24 Standard lub Professional. Jeżeli jesteś subskrybentem wersji darmowej, możesz uruchomić 30 dniowy okres testowy wersji Professional (przejdź do zakładki "Subscription" i wybierz opcję "Upgrade"). Następnie przejdź do ustawień modułu CRM i wybierz "Deal pipelines".

Dodaj nowy typ Deala i zaplanuj jego etapy tak, aby pasowały do Twojego procesu sprzedaży.

Teraz już możesz wybrać odpowiedni typ Deala podczas zakładania nowego wpisu w bazie CRM.

Wybierając raport Lejka Sprzedaży możesz teraz zadecydować,  który proces chcesz analizować.

Kategorie: