Formularz na stronie internetowej jest jedną z podstawowych form pozyskiwania zapytań handlowych dla firmy. CRM Bitrix24 wprowadził nowy zestaw funkcji, które pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać formularze jako źródło pozyskiwania leadów, a także do obsługi aktualnych klientów, pozyskiwania ofert pracy, rejestrowania klientów na różne wydarzenia, umawianie terminów wizyt, itd.
Korzystanie z formularzy internetowych do gromadzenia danych niesie ze sobą konieczność zorganizowania całego procesu tak, aby osiągnąć korzyści jak najmniejszym nakładem pracy. Planując działania zazwyczaj trzeba rozważyć:
- Miejsce na stronie - musi istnieć odpowiednia strona na umieszczenie formularza
- Konieczność posiadania kogoś z odpowiednimi umiejętnościami w naszym zespole, bądź też zlecenie prac związanych z zaprojektowaniem formularza na zewnętrz firmy
- Opracowanie metod efektywnego procesowania napływających danych i wykorzystania ich do budowy bazy leadów (CRM)
- W przypadku, gdy zapytanie stanowi konwersję podjętych działań marketingowych w Internecie, potrzebny jest sposób mierzenia tej konwersji (połączenie z Google Analitics może być dobrym rozwiązaniem).
Celem powstania formularza internetowego jest więc pozyskanie nowych leadów i kontaktów, a także dodatkowych informacji o już istniejących klientach do bazy CRM.
Firma Bitrix znacząco ułatwiła cały proces projektowania, umieszczania na stronie, a następnie obsługi spływających zapytań z formularzy, za pomocą dodatkowego modułu w CRM. Poniżej zamieszczam krótką instrukcję i zachęcam też do obejrzenia wideo na Youtube.
Prosty edytor formularzy.
Możesz zaprojektować własne pola, a także użyć pól połączonych z obiektami Twojej bazy CRM: leadami, kontaktami, firmami, dealami, ofertami i fakturami. Dodatkowo możesz umożliwić klientom wybór produktu z katalogu CRM, np. w przypadku określenia, jakiego produktu dotyczy zapytanie. Integracja z Google Analitics pozwoli badać konwersję (istnieje możliwość podania Google Analitics ID).
Możesz też określić wygląd swojego formularza: tło strony, różne kolory zakładek i tekstu, dostępne są też 3 różne gotowe szablony.
Wygenerowany zostanie publiczny link prowadzący do strony z formularzem, do umieszczenia w obrębie Twojej domeny.
Integracja formularzy z CRM.
Wysłanie zapytania / zgłoszenia przez formularz może spowodować założenie nowego obiektu w bazie CRM. Wkrótce będzie możliwość ustalenia kolejki osób odpowiedzialnych za opiekę nad leadem.
Istnieją 3 scenariusze użycia formularzy:
- Prosty formularz
- Formularz z polami zależnymi od ról
- Formularz z opcją płatności online (klient może być przekierowany do strony płatności po wypełnieniu formularza):
Osadzenie formularza.
Skopiuj i wklej podany kod w odpowiednim miejscu na swojej stronie internetowej. Formularz jest gotowy do pracy!
Kategorie:
Tagi: